X-Run
2014, merkevarestrategi, visuell identitet, webdesign, profileringsmateriell
Visuell identitet og merkevarestrategi for X-Run. X-Run er Norges tøffeste terrenghinderløp og foregår i rå norsk natur. Hinderene er varierte og utfordrer styrke, utholdenhet, koordinasjon og det mentale på forskjellige plan. Et visst antall hinder er ukjente (X), noe som er en sentral del av X-Runs konsept.
Vi utviklet merkevarestrategien, og bidro med den til at X-Runs overordnede strategi lot seg realisere. Vi har definert konkurransearena og målgruppe, kartlagt kundebehov, og gjennom dette definert hvordan X-Run skal profilere og differensiere seg.
Den visuelle identiteten skulle formidle fart, spenning, adrenalin og moro til folk som er glade i fysisk aktivitet og liker utfordringer – fra mosjonister til topptrente atleter.
Designets typografi, former og farger er valgt med tanke på å kommunisere X-Runs verdier. Vi utviklet logoen med en uthevet «X» og et vertikalt/diagonalt ordbilde for å formidle X-runs konsept med ukjente hindere, fart og energi.
Identiteten er applisert på en rekke ulike flater med flere forskjellige metoder. Den er f.eks. sjablongsprayet på hindere, foliert på biler og silketrykket på klær.