Blå Design

Alterna-kampanje

2014, kampanje, annonse, avis, animasjonsgrafikk


Konsept­utvikling og design av kampanje og markeds­materiell for Alterna. Alterna tilbyr hele spekteret av synlige baderoms­produkter, fra klassiske og tradisjonelle til trendy og moderne, med fokus på kvalitet og design til konkurranse­dyktige priser. Blå Design har stått for konsept­utvikling og design på flere store kampanjer og annet markeds­materiell for Alterna de siste årene.

Alt fra bilder til tekst og kampanje­grafikk må kommunisere de rette verdiene for at kampanjene skal fungere optimalt. Eksempelvis som ved siste Alterna-­kampanje ble det gjennomført en omfattende fotoshoot for å få dette på plass.

Kampanjen skulle inspirere og fokusere på design og gode priser. Dette ble løst ved bruk av store bilder, stram layout, en kjølig farge­palett og Alternas rene profilfont Helvetica condensed. I kampanje­avisene ble en sterk oransje tilført for ekstra blikkfang og tilbuds­preg – som en kontrast til det rene og kjølige uttrykket.

Det ble produsert kampanje­aviser, annonser til ledende interiør­magasiner som blant annet Bonytt og Rom123, samt kampanje­filmer til butikkenes tv-skjermer.

Med tydeligere fokus på bilde­materiell spesielt og markeds­materiell generelt, har vi bidratt til å styrke Alterna som merkevare i dagens marked.