Alterna-kampanje
2014, kampanje, annonse, avis, animasjonsgrafikk
Konseptutvikling og design av kampanje og markedsmateriell for Alterna. Alterna tilbyr hele spekteret av synlige baderomsprodukter, fra klassiske og tradisjonelle til trendy og moderne, med fokus på kvalitet og design til konkurransedyktige priser. Blå Design har stått for konseptutvikling og design på flere store kampanjer og annet markedsmateriell for Alterna de siste årene.
Alt fra bilder til tekst og kampanjegrafikk må kommunisere de rette verdiene for at kampanjene skal fungere optimalt. Eksempelvis som ved siste Alterna-kampanje ble det gjennomført en omfattende fotoshoot for å få dette på plass.
Kampanjen skulle inspirere og fokusere på design og gode priser. Dette ble løst ved bruk av store bilder, stram layout, en kjølig fargepalett og Alternas rene profilfont Helvetica condensed. I kampanjeavisene ble en sterk oransje tilført for ekstra blikkfang og tilbudspreg – som en kontrast til det rene og kjølige uttrykket.
Det ble produsert kampanjeaviser, annonser til ledende interiørmagasiner som blant annet Bonytt og Rom123, samt kampanjefilmer til butikkenes tv-skjermer.
Med tydeligere fokus på bildemateriell spesielt og markedsmateriell generelt, har vi bidratt til å styrke Alterna som merkevare i dagens marked.