HealthPack
2020, nettside, emballasjedesign, redesign, markedsmateriell
Bakgrunn
HealthPack utvikler og produserer multivitaminer av høy kvalitet med et mål om å tilby markedets beste multivitamin og omega-3 i smarte porsjonspakninger. Selskapet ble startet i 2017 og er en utfordrer i markedet.
HealthPack kom til Blå Design fordi deres kommunikasjon ikke nådde ut til målgruppen og med et ønske om å øke salget. Nettside og generell kommunikasjon formidlet ikke den høye kvaliteten som produktene innehar, og fremsto som uoversiktlige og lite helhetlige.
Oppgave og løsning
Vår første oppgave var å forbedre nettsiden ved å omstrukturere og spisse innholdet mot målgruppen. Vi måtte forholde oss til begrensninger i den eksisterende nettsideløsningen (CMS), noe som la føringer for hva som kunne gjøres av designendringer.
Primærmålgruppen er personer mellom 30–60 år som er opptatt av et sunt kosthold og en aktiv livsstil. Høy kvalitet, helse og naturlige råvarer var viktige stikkord i ønsket uttrykk. Store inspirerende bilder kombinert med en stram typografi og en palett av grønntoner ble byggesteiner i den visuelle identiteten. Ikoner ble utviklet for å bygge opp under produktfordelene, på en enkel og informativ måte.
Etter at nettsiden var relansert redesignet vi HealthPacks emballasje med utgangspunkt i den nye visuelle paletten. Frem til nå har HealthPack fokusert på salg gjennom nettbutikken, men ønsker fremover å selge mer fra butikk. Det var derfor viktig å skape en mer attraktiv emballasje. En skrålinje ble det bærende elementet mellom produkt-/stemningsbilde og informasjon for å skape et særegent uttrykk. Logoene ble trykket i sølvfolie og det ble brukt preg (forhøyning i papiret) for å bygge opp under produktets kvalitet. Vi utviklet navnet «DayPack» for å forsterke og definere produktets essens, da de er den eneste aktøren på markedet som tilbyr slike smarte dagspakker.