Comfort FIMA
2020, katalog, visuell identitet,
Bakgrunn
FIMA Carlo Frattini er en italiensk familiebedrift som ble etablert i 1960-årene. De siste 15 årene har bedriften vokst til å bli en av de ledende produsentene av kraner i Italia. FIMA tar ingen snarveier i produksjonen, og har fokus på kvalitet og å lage produkter som skal vare lenge. FIMA har mottatt flere designpriser, blant annet Red Dot Design Award for krankolleksjonen Skinny og Design Plus Award for dusjkolleksjonen Fluid. I Norge selges kranene gjennom Comfort – Norges eldste rørleggerkjede.
Oppgave
For å møte det norske markedet var det et behov for å utvikle en produktkatalog som kunne få frem produktsortimentet og samtidig inspirere forbrukeren. Det var også et behov for å tydeliggjøre informasjon som mål og størrelser på produktene for å opplyse forbruker og rørlegger best mulig.
Løsning
Vi utviklet et design som ivaretar FIMA Carlo Frattinis identitet ved bruk av deres fonter og fargepalett. Malen gjorde vi stram og enkel, med ryddig oppsett av produktbilder supplert av større miljø- eller flyfoto for god inspirasjon og oversikt. Tekniske strektegninger ble plassert ved hver serie for tilgjengeliggjøring av informasjon om mål og størrelse.