Blå Design

Fabel

2015, emballasje, navnutvikling, Terroir Wines, BiB, vin, Côtes Du Rhône


Konsept-, design- og navnu­tvikling på Bag-in-Box med rødvin fra det tradisjons­rike området Côtes Du Rhône for Terroir Wines. Kunden ønsket å få utviklet en unik konsept­vin med utgangs­punkt i en rose­maling utført av Unni Marie Lien som hoved­motiv.

Vår oppgave ble å skape et helhet­lig design og et konsept som spilte videre på rose­malingen. Ordene tradisjon og historie satte vi som premisser for konseptet og med fokus på disse kom vi frem til navnet Fabel.

Fabel stammer fra latin og betyr for­telling. I en fabel kan dyr, planter eller livløse objekter utvikle menneskelige egenskaper. Ordet «fabel­aktig» betyr bok­stavelig «det som angår fabelen», og er synonymt med fan­tastisk. Med sitt dynamiske, flytende og drøm­mende uttrykk er rose­maling et perfekt motiv for en fan­tastisk fabel, og binder sammen norsk og fransk tradisjons­håndverk i en visuell smaks­bombe.

Navn­trekket Fabel er hånd­tegnet for et naturlig og ekte ut­trykk, og satt i en ramme der elementer fra rose­malingen gror over og skaper et levende design.

Fin duft med litt krydder, jords­monn. Bløt og fruktig med fin syre, god frukt, les­kende og god, sitter godt. En god boksvin, et meget godt kjøp. – Aperitif