Ultimovacs
2015, visuell identitet, webdesign, redesign, profileringsmateriell
Redesign av visuell identitet for Ultimovacs. Bioteknologiselskapet Ultimovacs AS har som mål å utvikle en terapeutisk kreftvaksine basert på forskning fra Oslo Universitetssykehus og Universitetet i Oslo. Dette er en innovativ og moderne kreftbehandling, hvor vaksinen skal stimulere immunsystemet til å kjenne igjen, angripe og drepe kreftceller, såkalt immunterapi. Vaksinen som utvikles av Ultimovacs er tiltenkt behandling av de fleste krefttyper.
Blå Design fikk oppdraget med å redesigne deres visuelle identitet, samt utvikle ny nettside. Da den eksisterende identiteten var godt innarbeidet og kjent i det faglige miljøet i Norge, utviklet vi identiteten med en sterk gjenkjennelighet.
Det var flere utfordringer i deres eksisterende identitet, blant annet kunne symbolet lett forveksles med et kakediagram. Vi jobbet ut justeringer på symbolet slik at det tydeligere visualiserte vaksinering, samt kerning og justering av bokstavformene.
Det var et ønske om en fagtung nettside, da målgruppen for Ultimovacs primært er andre forskere, potensielle samarbeidspartnere og investorer.
Vi utviklet bilde- og illustrasjonsmanér, typografi, postale elementer, web og maler for presentasjon, annonser, m.m