RVO
2013, visuell identitet, profileringsmateriell
Visuell identitet for RVO (Regionale verneombud). Ordningen med regionale verneombud er opprettet av staten og er et trepartssamarbeid mellom Arbeidstilsynet og arbeidsgiver- og arbeidstakerorganisasjonene i henholdsvis bygg- og anleggsbransjen og hotell-, restaurant- og renholdsbransjen.
Premissene for ny visuell identitet var at den ikke skulle kunne forveksles med de ulike partene i trepartssamarbeidet, og fremstå som en tydelig avsender. Selve logoen skulle også kunne brukes med undertittelen «Regionale verneombud», samt differensiere mellom de to bransjene.
Identiteten er applisert på en rekke ulike flater med flere forskjellige metoder. Den er silketrykket på diverse markedsmateriell og brodert på klær. Ved siden av selve logoen er det den orange identitetsfargen og typografivalget som gir RVO en tydelig signatur.
Brosjyremateriell er illustrert av Lina Raknes.