Restaurant FAN
2024, webdesign, branding
Vi har designet og utviklet nettsiden til Björn Svenssons nyeste restaurant, FAN, på en måte som reflekterer hans unike tilnærming til det nordiske kjøkken og den høye kvaliteten han leverer. Nettsiden er brukervennlig og designet er en forlengelse av restaurantens elegante og moderne atmosfære.
Logo er laget av Studio Pfanzelter og vi samarbeidet tett på den videre brandingen. Sune Eriksen stod for interiør- og matbilder.
Restaurant FAN
Björn Svensson har nå åpnet sin femte, og selvproklamerte siste restaurant, FAN (som «faen» på svensk), i en klassisk Frogner-leilighet med nordiskinspirert interiør. Med Michelin-stjerner fra Oscarsgate, Fauna, Galt og Schlägergården, er ambisjonen fortsatt å gi Oslo-gjester en uforglemmelig kulinarisk opplevelse. Restauranten ble tatt godt i mot av anmelderne.
Branding og identitet
Nettsidens visuelle utforming er basert på rene linjer og en minimalistisk estetikk, med et fargevalg inspirert av det nordiske landskapet. Store bilder av restaurantens signaturretter og interiør dominerer, og fremhever både matens kunstneriske presentasjon og restaurantens sofistikerte stil. Noe som gir de besøkende en liten smakebit på hva de kan forvente i selve restauranten.
Brukervennlig
For å sikre at alle besøkende enkelt finner den informasjonen de trenger, har vi utviklet en enkel og rett frem nettside. Viktige funksjoner som meny, åpningstider, beliggenhet og reservasjon er lett tilgjengelige fra alle sider. En fast "Reservasjons-knapp” er strategisk plassert for å gjøre det så lett som mulig å reservere et besøk.
Nettsiden er bygget med responsiv design for å sikre optimal brukeropplevelse på alle enheter, fra mobiltelefoner til store desktop-skjermer. Dette er viktig ettersom mange besøkende finner og booker restauranter via mobilen.
Lett og oppdatere
Med tanke på restaurantens fokus på sesongbaserte råvarer, har vi laget en løsning som er enkel å oppdatere. Restaurantens team kan enkelt legge til eller endre innholdet for å f. eks. reflektere nye retter med sesongens råvarer, noe som er avgjørende for å holde restauranten (og nettsiden) relevant og oppdatert.
Optimalisering for SEO og Hastighet
Vi har hatt fokus på søkemotoroptimalisering (SEO) for å sikre at Restaurant FAN rangerer høyt i relevante søk, slik at det blir enklere for potensielle gjester å oppdage restauranten. I tillegg er bilder og innhold optimalisert for rask lasting, noe som gir en bedre brukeropplevelse og dermed bidrar til høyere rangering i søkemotorene.
Resultat
Den nye nettsiden til Restaurant FAN leverer en helhetlig opplevelse som ikke bare informerer besøkende, men også forsterker merkevaren. Med sitt elegante design, brukervennlighet og teknologiske løsninger, bidrar nettsiden til at man får lyst til å booke bord på FAN.
Takk til Björn Svensson m/team for tillitten!