Blå Design

Den4Dogs

2012, visuell identitet, illustrasjon, profileringsmateriell


Den4Dogs (tidligere norsk hunde­parkering) har utviklet og solgt hundehi siden 2005. Hundehi er bur hvor man kan plassere hunden mens man er i butikken, på café eller liknende. På den måten kan hunde­eiere sette hunden trygt fra seg uten å være redd for at den blir plaget eller stjålet, og forbi­passerende er på sin side sikret mot å ikke kunne bli bitt. Hunder er hi-dyr og de fleste hunder trives derfor i hunde­hiene. Hunde­hiene er grundig testet og anbefalt av norske hunde­skoler og veterinærer.

Norsk hunde­parkering opplevde etter noen år på markedet at de ble møtt med skepsis blant hunde­eiere, og så et behov for utvikling av nye og bedre hundehi, merkevarestrategi og visuell identitet. De fikk derfor rundt 2011 utviklet nye hundehi utført av Eggs Produktdesign, nytt navn og merkevare­strategi utført av Maskinen, og ny visuell identitet utført av Blå Design.

Vi lot identiteten få et ansikt – en hunde­­figur. En hund som ufarlig­­gjør hiet, går inn og ut av det, og som rett og slett forteller hunde­­eierne med en snakke­boble at den trives i hundehiet. Designets former og farger tar utgangs­punkt i hunde­­hiets design for å skape en tydelig gjen­kjennelighet og helhet. Vi utviklet også ikoner til hunde­hiet for å tydelig­gjøre hunde­hiets kvaliteter på en rask og effektiv måte.

Den nye visuelle identiteten har ført til betydelig økt salg og bruk av hundehiene. Den4Dogs har nå også ekspandert til Danmark og Sverige.