Den4Dogs
2012, visuell identitet, illustrasjon, profileringsmateriell
Den4Dogs (tidligere norsk hundeparkering) har utviklet og solgt hundehi siden 2005. Hundehi er bur hvor man kan plassere hunden mens man er i butikken, på café eller liknende. På den måten kan hundeeiere sette hunden trygt fra seg uten å være redd for at den blir plaget eller stjålet, og forbipasserende er på sin side sikret mot å ikke kunne bli bitt. Hunder er hi-dyr og de fleste hunder trives derfor i hundehiene. Hundehiene er grundig testet og anbefalt av norske hundeskoler og veterinærer.
Norsk hundeparkering opplevde etter noen år på markedet at de ble møtt med skepsis blant hundeeiere, og så et behov for utvikling av nye og bedre hundehi, merkevarestrategi og visuell identitet. De fikk derfor rundt 2011 utviklet nye hundehi utført av Eggs Produktdesign, nytt navn og merkevarestrategi utført av Maskinen, og ny visuell identitet utført av Blå Design.
Vi lot identiteten få et ansikt – en hundefigur. En hund som ufarliggjør hiet, går inn og ut av det, og som rett og slett forteller hundeeierne med en snakkeboble at den trives i hundehiet. Designets former og farger tar utgangspunkt i hundehiets design for å skape en tydelig gjenkjennelighet og helhet. Vi utviklet også ikoner til hundehiet for å tydeliggjøre hundehiets kvaliteter på en rask og effektiv måte.
Den nye visuelle identiteten har ført til betydelig økt salg og bruk av hundehiene. Den4Dogs har nå også ekspandert til Danmark og Sverige.