Negotia
2014, kampanje, art direction, plakat, flyer, spill
Strategi, art direction, tekst og design på kampanje for Negotia. Negotia er en politisk uavhengig arbeidstakerorganisasjon tilsluttet YS, med medlemmer i privat sektor – hovedsaklig innen salg og IKT.
Negotia kom til oss med et ønske om å rekruttere nye medlemmer og bli mer synlige.
Strategien vi sammen kom frem til var at vi gjennom å rette fokus mot utfordringer man kan møte i arbeidslivet kunne vise viktigheten av å være organisert.
Konseptet vi landet på kalte vi «Karrierestigespillet». Med utgangspunkt i det tradisjonelle stigespillet designet vi et spill som illustrerer situasjoner av brutte spilleregler i arbeidslivet, og hvordan man som medlem i Negotia unngår disse.
Materialet skulle ha et ungt, men troverdig formspråk. I tillegg til en hendig folder i lommeformat og kampanjeplakat som skulle vises på offentlig transport i Oslo og omegn, ble konseptet også gjort om til et spill i storformat.
Det var en flott kampanje som vi er svært stolte av. Vi har fått mange positive tilbakemeldinger fra folk både innenfor Negotia og utenfor. Målet med kampanjen var i første rekke synliggjøring. Plakaten vekket oppmerksomhet og hadde et treffende og morsomt budskap. Vi er såpass fornøyde med resultatet at vi vurderer å bruke kampanjen videre i andre byer i Norge. – Jannecke Strøm, Markeds- og informasjonssjef i Negotia